ZO640 : Departmental Seminar

Department

Department of Zoology

Academic Program

Master in Marine Sciences

Type

General

Credits

01

Prerequisite

Overview

General objective of the course

Learn the skills of preparing a successful panel discussion.

Learn methods of presentation and delivery of information to attendees successfully. `

- Learning methods of collecting information from sources and re-displaying it according to appropriate presentation methods.

Intended learning outcomes

A.1 The student lists the differences between the types of presentations.

A.2 The student describes the methods of presenting information and results and highlighting the importance of his research to the community.

A.3 The student describes the steps for preparing presentations.

Teaching and learning methods

Lectures

Practical exercises.

Giving visual presentations

Methods of assessments

Organization(20%)

20 وضوح كامل، منظم بشكل جيد، يمكن تتبع العناصر بسهولة بسبب التنظيم.

الانتقال بين الشرائح سلس ومتناسق على الدوام.

15 Mostly clear, well structured, most slides easily traceable.

The transition between slides is smooth and often consistent.

10 Clarity is not always, organization is weak and minimal. The student will be lost, ardent, weak and minimal. The student is sometimes lost, which makes it difficult to track the content.

The transition between slides is poor.

5 Often unclear, disorganized. The student is very lost.

The show is confusing and hard to follow.

Transition between slides fails.

understand the topic (20%)

20 أظهر فهما ممتازا للموضوع، وإجادة رائعة للمحتوى.

15 Demonstrate a general understanding of the topic, and a relatively good command of the content.

10 Show some understanding of the topic, poor mastery of the content.

5 Show a poor understanding of the topic, and approach the content of the topic superficially.

الإبداع (10%)

10 مبدع جدا، والعمل جديد. تصميم مبدع.

8 أظهر بعض الإبداع.

5 weak creativity.

3 There is no creativity.

المؤثرات البصرية (15%)

15 واضحة تماما، سهلة التفسير، سهلة القراءة. متناسقة بشكل ممتاز مع المحتوى، مصممة بشكل جيد.

توظيف للمؤثرات البصرية بشكل فعال.

11 في العادة واضحة، سهلة التفسير، سهلة القراءة. متناسقة بشكل عام مع المحتوى، التصميم مقبول.

توظيف للمؤثرات البصرية جيد بشكل عام.

8 مقبولة إلى حد ما، معقدة، مزدحمة وصعبة القراءة، والتفسير. تناسق مقبول نسبيا.

توظيف المؤثرات البصرية ضعيف.

4 مؤثرات بصرية ضعيفة جدا. صعبة القراءة بشكل كبير. غير دقيقة فنيا. بنيت بشكل ضعيف.

غير متناسقة مع المحتوى.

توظيفها ضعيف جدا.

الخلاصة (15%)

15 واضحة، النقاط الأساسية تم سردها. توصيات واضحة.

11 النقاط الأساسية تم الإشارة إليها. التوصيات ضعيفة أو مفقودة.

8 إشارة للنقاط الأساسية بشكل مبهم. التوصيات غير موجودة.

4 لا ملخص

لا توصيات

الحضور والشخصية (20%)

20 ظهور رائع للطالب. ثقة عالية في النفس. جذب رائع لانتباه المشاهدين. تواصل بصري جيد.

15 حضور جيد. ثقة مقبولة في النفس. جذب مقبول لانتباه المشاهدين. تواصل بصري مقبول.

10 حضور مقبول في حده الأدنى . يقرأ من الشاشة. ثقة مهزوزة في النفس. تكلف في جذب انتباه المشاهدين. تواصل بصري في حده الأدنى.

5 حضور مهزوز. عدم ثقة في النفس. متململ ومرتعش. متوجه للشاشة على الدوام عدم وجود تواصل بصري مع المشاهدين.