The Role of Affixation in Learning Vocabulary
الكلمات المفتاحية:
Affixation, affixes, suffixes, experimental, treatment, preliminary, controlالملخص
This paper is an attempt to shed light on the relationship between the knowledge of affixation and vocabulary building. It is concerned with the aspect of affixation in English, and how the knowledge of this process is vitally important as a systematic means of increasing vocabulary which consequently affects comprehension ability. So, this research intends to examine how difficult it is. It also aims to show to what extent these affixations can help the learners learn English effectively in the way that affects students’ proficiency. On the other hand, the purpose of this research is to attract the teachers` attention towards the importance of these affixations which may help in teaching and learning English vocabulary for the Libyan university students of the first semester in the department of English faculty of languages university of Tripoli. Thus, the problem is that the area of prefixation and suffixation is not taught in a systematic way to students in the department of English. So, students in this level face difficulties to identify derived words when they come across them. To find out the ability of the students in learning vocabulary both before and after the treatment either at control group or experimental group, this research was conducted using experimental study to overcome students` problem in learning vocabulary. The researcher used two classes as the subject: group 1 as the experimental group and group 2 as control group. These classes are first semester students of English in faculty of languages university of Tripoli. The total sample of both classes were 70 students, the majority of them were females. The research was conducted within quasi-experimental study which used pre- post- tests design of experimental group. Data for this study collected by using two sources (1) a questionnaire for language teachers in the English department, (2) written tests for students of English in the faculty of languages.
The results of the study shows that the knowledge of affixation does play a role in language learning and it has a positive impact on
vocabulary building and learning. It also shows that teachers have limited focus on the teaching of prefixes and suffixes
خلاصة وهذه الورقة هي محاولة لتسليط الضوء على العلاقة بين المعرفة حافة الالتصاق وبناء المفردات. إنها تهتم بالجانب اللصق باللغة الإنجليزية، وكيف أن معرفة هذه العملية أمر بالغ الأهمية NT كوسيلة منهجية لزيادة المفردات التي تؤثر بالتالي القدرة على الفهم. لذا، يهدف هذا البحث إلى دراسة مدى صعوبة ذلك س. ويهدف أيضًا إلى إظهار إلى أي مدى يمكن لهذه اللواحق أن تساعد المتعلمين كسب اللغة الإنجليزية بفعالية بالطريقة التي تؤثر على إتقان الطلاب. على بعد ذلك بيدها، فإن الغرض من هذا البحث هو جذب انتباه المعلمين وتسليط الضوء على أهمية هذه اللواحق التي قد تساعد في التدريس والتعلم مفردات اللغة الانجليزية لطلبة الجامعة الليبية للفصل الدراسي الأول r في قسم اللغة الإنجليزية كلية اللغات جامعة طرابلس. هكذا، المشكلة هي أن مجال البادئة واللاحقة لا يتم تدريسه في النظام الطريقة الجذعية لطلبة قسم اللغة الانجليزية. لذلك، الطلاب في هذا المستوى يواجهون صعوبات في التعرف على الكلمات المشتقة عندما يصادفونها. ل معرفة قدرة الطلاب على تعلم المفردات قبل وبعد r المعاملة سواء في المجموعة الضابطة أو المجموعة التجريبية، وا هذا البحث أجريت باستخدام الدراسة التجريبية للتغلب على مشكلة الطلاب في العجاف جي المفردات. استخدم الباحث فئتين كموضوع: المجموعة الأولى كالثالث المجموعة التجريبية والمجموعة 2 كمجموعة ضابطة. هذه الفئات هي في المقام الأول طلاب ماجستير اللغة الانجليزية في كلية اللغات جامعة طرابلس. ثيت وبلغت العينة الإجمالية للطالبتين 70 طالباً، غالبيتهم من الفنما ليه. تم إجراء البحث ضمن الدراسة شبه التجريبية التي استخدمت تصميم الاختبارات القبلية والبعدية للمجموعة التجريبية. تم جمع بيانات هذه الدراسة بواسطة باستخدام مصدرين (1) استبيان لمعلمي اللغة الإنجليزية في دي شعبة (2) اختبارات كتابية لطلبة اللغة الانجليزية في كلية اللغات. وأظهرت نتائج الدراسة أن معرفة الإلحاق تلعب دوراً أ دورها في تعلم اللغة ولها تأثير إيجابي على بناء المفردات و التعلم. ويظهر أيضًا أن المعلمين لديهم تركيز محدود على التدريس f البادئة واللاحقة.