Dr. HANAN ELBAGHLUSH

  • َQualifications: Doctor of Philosophy
  • Academic Rank: Assistant Professor
  • Department of Psychology
  • faculty of Arts Tripoli

Contact

Citations

All since 2019
Citations
h-index
i10-index

Roles

Hanan Al-Baghloush is a faculty member in the Department of Education and Psychology at the College of Arts, Tripoli. Mrs. Hanan Al-Baghloush has been working in Tripoli as an assistant professor since 05-10-2023. She has many scientific publications in her field of specialization.

Careers

الدكتورة حنان الطاهر بن البغلوش محاضرة فيDr. حنان الطاهر بن البغلوش محاضرة بجامعة طرابلس منذ 12-1-2012 في مجال علم النفس. وأشرفت على العديد من الدراسات والدراسات الأخرى في مجال التوجيه والإرشاد النفسي الاجتماعي في مجال السلوك والأشكال النفسية والسلوكية، بقسم التربية بكلية اللغات والآداب. كما ناقشت العديد من طلاب الدراسات العليا في القسم وشغلت منصب رئيس لجنة الامتحانات النهائيةDr. Hanan Al-Taher bin Al-Baghloush also obtained the rank of Assistant Professor on 5/10/2023

Research Interests

Dr.. Hanan Al-Taher Al-Baghloush has been studying for a long time in the field of comprehensive psychological counseling and mental health fields, as you can see, by studying psychological and behavioral diseases and disorders.

External Activities

ومن اهتمامات الدكتورة حنان الطاهر بن البغلوش الأدبية والشعرية في العديد من الصحف والمجلات المحلية. أول من نشر مقالاتها هي جريدة الشمس ومجلة الشباب والرياضة. تنشر العديد من المقالات النفسية الاجتماعية في عمود بعنوان “في دائرة الضوء” سلطانات، والتي تركت العمل على العديد من الظواهر الاجتماعية والنفسية، مع خطط لحلول العديد من هذه الظواهر والمشكلات.كما كان لها العديد من الأنشطة الإذاعية، مثل البرنامج الإذاعي الجامعي “مستشارك النفسي”، وهو برنامج يقدم توعية اجتماعية حية ويقدم موضوعات متنوعة. كما حلت ضيفة على العديد من المحطات الإذاعية، مثل قناة غريان المحلية، وإذاعة المعاد التراثية إف إم، وغيرها الكثير.Dr. Hanan Al-Taher bin Al-Baghlush was also a member of the Scientific Committee to Combat Coronavirus to help spread culture and awareness of the pandemic in Libya.