كلية اللغات

المزيد ...

حول كلية اللغات

في العام الدراسي 1987/1986م تأسست كلية اللغات تحت اسم مركز اللغات، في سنة 1988م صدر قرار اللجنة الشعبية العامة (سابقا) رقم 245 لسنة 1988م بتسمية المركز بإسم كلية اللغات، في العام 2002م أدمجت كلية اللغات وكلية العلوم الاجتماعية والتطبيقية وكلية التربية تحت مسمى "كلية الآداب".

 

في بداية فصل الخريف من العام الجامعي 2009/2008م أعيد نشاط كلية اللغات الأكاديمي في جميع مراحله عملاً بقرار اللجنة الشعبية العامة (سابقاً) رقم 535 لعام 2007م بشأن إعادة تنظيم الجامعات والمعاهد العليا، ومن ثم تم فصل أقسام اللغات جميعها "طلاباً وأساتذة" والتي كانت مندمجة في كلية الآداب.

 

كلية اللغات في عصرها الثاني تضم ستة أقسام هي:

 

اللغة العربية.

اللغة الإنجليزية.

اللغة الفرنسية.

اللغات الأفريقية.

اللغة الإسبانية.

اللغة الايطالية.

قسم الترجمة

حقائق حول كلية اللغات

نفتخر بما نقدمه للمجتمع والعالم

133

المنشورات العلمية

178

هيئة التدريس

5048

الطلبة

48

الخريجون

المزيد من الأخبار

البرامج الدراسية

ماجستير - الأدبيات

    بعد تحصل الطالب على الشهادة الجامعية ( الليسانس في اللغة العربية) يُقدم...

التفاصيل

من يعمل بـكلية اللغات

يوجد بـكلية اللغات أكثر من 178 عضو هيئة تدريس

staff photo

أ. إسماعيل سالم علي الشاوس

إسماعيل سالم الشاوش هو احد اعضاء هيئة التدريس بقسم اللغة الاسبانية بكلية اللغات منذ سنة 2015. متحصل على درجة الماجستير في مجال علم اللغة التطبيقي من جامعة كومبليتينسي بمدريد/ إسبانيا سنة 2002. الدرجة العلمية: محاضر. ممتحن معتمد من معهد ثيرفانتس الإسباني لإجراء إمتحانات تحديد مستوى اللغة الإسبانية لجميع المستويات. كلف بالعدبد من الهام الإدارية في مجال تخصصه: 1- 2006-2003: مديرا لإدارة المدرسة الليبية بمدريد/ إسبانيا. 2- 2006-2003: مترجم متعاون مع السفارة الليبية بمدريد/إسبانيا. 3- 2013-2006: موظف إداري ومترجم بشركة اليانز للتأمينات وإعادة التأمينات بمدريد/ إسبانيا. 4- 2015-2013: عضو هيئة تدريس متعاون بقسم اللغة الإسبانية بكلية اللغات/ جامعة طرابلس. وعضو هيئة تدريس قار منذ 04/09/2015. 5- 2015-2014: منسقا للدراسة والإمتحانات بقسم اللغة الإسبانية بكلية اللغات/ جامعة طرابلس. 6- 2016-2015: منسقا للدراسة والإمتحانات بوحدة المواد العامة بكلية اللغات/ جامعة طرابلس. 7- 2022-2016: مكلف برئاسة قسم اللغة الإسبانية بكلية اللغات. 8- 2017-2021: منسق عام للمركز الثقافي الإسباني لتعليم اللغات بطرابلس.

منشورات مختارة

بعض المنشورات التي تم نشرها في كلية اللغات

Teaching English to Adult Learners: APractical Remedial Method

This study explores the particularities of teaching English to adult learners. It looks at whether adult learners’ comprehension of lessons is slowed down by factors of teaching style orclassroom settings. The study uses a questionnaire to collect views of adult learners from the Libyan context. The questionnaire that contains 37 statements measures different aspects of teaching English. It was delivered online using Google Forms. Those aspects include teaching style, preferences of correcting mistakes, willingness of cooperation among adult learners, self-dependenceand self-confidenceof learners, and preferred techniques to learninggrammar and vocabulary. This study also offers a remedial method that is inferred from the experience of the researchers and supported by the results of the data. The results show that adult learners have differentperception towards acquiring a foreign language. They agree that they need to better theirlearning input. The suggested remedial process could be an answer to their needs.
Hamza Ethelb(10-2020)
Publisher's website

À propos du système consonantique français

Cette étude poursuit deux objectifs différents, l'un descriptif, l'autre théorique. Dans un premier temps, nous présentons les principales caractéristiques de toutes les consonnes du français. Ensuite, sur un plan théorique, nous tentons de montrer précisément en quoi il est utile et même nécessaire de procéder à une telle analyse afin de mieux comprendre les forces structurelles en jeu dans un système phonologique.
FATHI SALEM ALI TERFAS(12-2021)
Publisher's website

Exploration of EFL Freshman Law students' attitudes on Telegram Messenger Usa

Abstract—In recent years, there has been an increasing tendency for educational institutions and EFL instructors to integrate social media platforms in English language learning environments. The hypothesis is that social media platforms, including Facebook, Twitter, and Telegram, have positive impacts on the development of reading, writing, and communication skills, as well as the vocabulary development of EFL students. Despite the prolific literature on the effectiveness and usability of social media platforms, including Telegram, in EFL contexts, very little research has been done on the impact of Telegram Messenger on language development in general and the vocabulary development of ESP students. Thus, this study explores EFL law students' views of the usability of Telegram Messenger in a Telegram-supported legal terminology course. This quantitative study applies convenience sampling and adapts Kusuma and Suwartono’s (2021) survey questionnaire to collect data. The findings reveal a multi-faceted and very clear picture of Telegram Messenger as an informal form of virtual learning media. The findings confirm that Telegram Messenger is a very beneficial and effective tool, as demonstrated in the legal terminology course. Students express satisfaction with Telegram Messenger due to its easy accessibility and flexible use. They have positive attitudes concerning the educational applications of Telegram Messenger, especially in establishing learner–learner and lecturer–learner types of interaction and keeping them updated with lectures and examination-related issues. Telegram Messenger assists students in catching up with the lectures they cannot attend due to unfavorable circumstances
Nisreen Al-shredi(12-2022)
Publisher's website

المجلات العلمية

بعض المجلات العلمية التي تصدر عن كلية اللغات