Perceptions of Teachers in International Schools in Libya on Online Teaching during COVID-19 Pandemic

المؤلفون

  • Malak Helal English Language Department, Faculty of Languages, University of Tripoli, Tripoli, Libya.
  • Nadia Nuseir English Language Department, Faculty of Languages, University of Tripoli, Tripoli, Libya.

الكلمات المفتاحية:

COVID-19، Online education، Online teaching، Technology، E-learning

الملخص

     COVID-19 pandemic imposed new styles of education globally, because of curfews, social and physical distancing practices. As a result, online teaching got to be implemented in educational institutions in Libya without introduction and gradual applications of the different levels and school categories including the international ones. This paper attempts to explore perceptions and attitudes of international schools’ teachers in Libya to online teaching during Coronavirus lockdown. The research utilized a qualitative approach, using a questionnaire that was distributed to 51 teachers from various international schools in Tripoli, Libya, along with conducting interviews with five participants. The collected data were analyzed using an inductive data analysis process. The findings of the study revealed diverse attitudes among the teachers towards the experience of online teaching. The majority of teachers found online teaching to be stressful and unproductive due to poor internet infrastructure and limited communication with students.  Many of the participants argued that their online teaching experience during Covid-19 was challenging, and as a result, the difficulties they faced impacted had students' learning. Teachers also lacked prior knowledge and preparation for online teaching. However, aided school teachers displayed a more positive attitude towards online teaching. The study emphasizes the challenges faced by teachers and their impact on student learning, highlighting the need for improved infrastructure and preparation for successful online teaching in schools.

 

جائحة فيروس كوفيد 19 العالمية فرضت أساليب تعليم جديدة على مستوى عالمي بسبب حظر التجول وتطبيق التباعد الاجتماعي والبدني. ونتيجة لذلك، تم تنفيذ التعليم عبر الإنترنت في المؤسسات التعليمية في ليبيا دون إدخال وتطبيق تدريجي لمختلف مستويات وفئات المدارس بما في ذلك المدارس الدولية. تهدف هذه الورقة إلى التحقق من مواقف معلمي المدارس الدولية في ليبيا تجاه التعليم عن بعد خلال فترة الإغلاق بسبب فيروس كورونا. استخدمت الدراسة منهج بحث نوعي، باستخدام استبيان تم توزيعه على 51 معلماً من مختلف المدارس الدولية في طرابلس، ليبيا، بالإضافة إلى إجراء مقابلات مع خمسة مشاركين. تم تحليل البيانات المجمعة باستخدام عملية تحليل البيانات الاستقرائية. أظهرت نتائج الدراسة مواقف متنوعة بين المعلمين تجاه تجربة التعليم عبر الإنترنت. وضح غالبية المعلمين أن التعليم عبر الإنترنت كان مرهقاً لهم وغير منتج بسبب ضعف البنية التحتية للإنترنت والتواصل المحدود للمعلمين مع الطلاب. وأشار العديد من المشاركين إلى أن تجربتهم في التعليم عبر الإنترنت خلال جائحة كوفيد-19 كانت تحدياً، ونتيجة لذلك، أثرت الصعوبات التي واجهوها علـي تعلم الطلاب. كما أن المعلمين نفذوا تدريسًا عبر الإنترنت بدون وجود معرفة وإعداد مسبقين لذلك. ومع ذلك، أظهر معلمو المدارس المدعومين من مدارسهم موقفًا أكثر إيجابية تجاه التعليم عبر الإنترنت. أثبتت الدراسة وجود تحديات يواجهها المعلمون وتأثيرها سلبا على تعلم الطلاب، مشيرةً إلى الحاجة إلى تحسين البنية التحتية والإعداد لضمان نجاح التعليم عبر الإنترنت في المدارس.

السير الشخصية للمؤلفين

Malak Helal، English Language Department, Faculty of Languages, University of Tripoli, Tripoli, Libya.

English Language Department, Faculty of Languages, University of Tripoli, Tripoli, Libya.

Nadia Nuseir، English Language Department, Faculty of Languages, University of Tripoli, Tripoli, Libya.

English Language Department, Faculty of Languages, University of Tripoli, Tripoli, Libya.

منشور

29-06-2024
#