قسم اللغة الانجليزية

المزيد ...

حول قسم اللغة الانجليزية

حقائق حول قسم اللغة الانجليزية

نفتخر بما نقدمه للمجتمع والعالم

8

المنشورات العلمية

35

هيئة التدريس

1256

الطلبة

0

الخريجون

البرامج الدراسية

ليسانس في الاداب و التربية
تخصص اللغة الانجليزية

يمكن هذا البرنامج القدرة على دمج المعارف من حقول متعددة التخصصات لتصميم وتطوير وتقييم حلول جديدة لمواجهة تحديات التدريس الحديث و معرفة معمقة لوضع وتنفيذ استراتيجيات حديثة للتدريس والبحث العلمي والمساهمة في خدمة المجتمع في تعليم اللغة الانجليزية والقدرة على الحصول على درجة...

التفاصيل

من يعمل بـقسم اللغة الانجليزية

يوجد بـقسم اللغة الانجليزية أكثر من 35 عضو هيئة تدريس

staff photo

د. نادية عبد الرحمن ابوبكر نصير

نادية نصير هي أستاذ مساعد بقسم اللغة الإنجليزية بكلية اللغات بجامعة طرابلس و متحصلة على دكتوراة في اللغة والتعليم والتقنية التعليمية من جامعة واشنطن بالولايات المتحدة الأمريكية 2014. د. نادية متحصلة على بكالوريوس صيدلة بالإضافة الي الليسانس والماجستير في اللغة الانجليزية . ولها العديد من المنشورات العلمية في مجال تخصصها. وهي لديها خبرة طويلة في تعليم اللغة الانجليزية في ليبيا وأمريكا. وسبق لها العمل كمترجمة ومنسقة مناهج وإدارية في منظمات انسانية والأمم المتحدة وغير حكومية . د. نادية نصير متحصلة على العديد من شهادات في الكفاءة والتطور الوظيفي والذاتي في مجالات مختلفة

منشورات مختارة

بعض المنشورات التي تم نشرها في قسم اللغة الانجليزية

Using Discussion Boards to Bridge the Communication Gap for Educational Purposes.

Many classrooms utilize discussion boards to aid the teaching and learning process. This research paper examines the use of the discussion board academically and on a social scale. It is a case study analysing the incorporationof two Viber discussion boardsamongsttwo professional development courses designed for pre-service and in-service teachers of Libyan schools. The aim is to use the discussionboard as a means of exchanging ideas, requesting explanations, and inquiring information from trainees and their instructors. The data collected is analyzed qualitatively using content analysis, then coded into three initial coding schemes. A questionnaire was also distributed amongst the members of the discussion boards. The findings bring to light that utilizing discussion boards as a method of collaboration enhances the communication process amongst the participants and strengthens the educational process. It furthermore displayed the crucial role an instructor plays in a discussion board.
Tasneem enbaya, Nadia Nuseir(1-2021)
Publisher's website

Using Internet Based Video Lessons in Teaching English Word Stress to Libyan EFL University Students

This study aims to investigate the impact of using Internet-Based Pronunciation Video lessons on improving the quality of teaching the production of English word stress patterns correctly to Libyan EFL University students. The participants of the study consisted of forty female students whose major is English at the Faculty of Education-Janzour. Due to the nature of the study as experimental, the participants were divided into two groups, control group and experimental group. It took four weeks to collect the data using the same pre-test and post-test as research instruments. The obtained data were analysed using the 0.23 version of the Statistical Package for Social Sciences (SPSS) in order to reach accurate results.The findings of the study indicate that there were statistically significant differences between the two examined groups. The privilege was given the experimental group that received intensive Internet based videos through showing more accurate use of English word stress of the examined word list comparing with the control group that received a traditional lectures.
Ahmed Maher Awad(12-2018)
Publisher's website

Introducing Slang to English Language Learners

Real life conversations do not include formal spoken interactions all the time; learning to use slang will help convergence, divergence, and maintenance, which constitute speech accommodation theory. Convergence is “accommodation towards the speech of one’s interlocutors” (Meyerhoff, 2006, p. 307). In other words, how individuals are familiarized to each other’s linguistic features during speech. In the case of ELLs, they needed to gain social approval in their new community, which makes convergence occur. They use slang to maintain their social approval and construct their identity. Their convergence is downward convergence since they use slang to belong to their school community arabic 5 English 41
Entisar ALi Hadi Elsherif, Nadia Abdurrahman A. Nsir(1-2021)
Publisher's website