قسم اللغة الانجليزية

المزيد ...

حول قسم اللغة الانجليزية

حقائق حول قسم اللغة الانجليزية

نفتخر بما نقدمه للمجتمع والعالم

14

المنشورات العلمية

22

هيئة التدريس

540

الطلبة

0

الخريجون

البرامج الدراسية

ليسانس في العلوم والتربية
تخصص اللغة الإنجليزية

برنامج قسم اللغة الانجليزية هو اعداد المدرسين الاكفاء والمؤهلين لغويا وتربويا للعمل في مدارس التعليم الاساسي والثانوي الليبية والمدارس الدولية العاملة في ليبيا ورفد قطاعات اخرى في الدولة الليبية مثل وزارة الخارجية والاعلام بأشخاص قادرين على العمل كمترجمين ومصححين لغويين...

التفاصيل

من يعمل بـقسم اللغة الانجليزية

يوجد بـقسم اللغة الانجليزية أكثر من 22 عضو هيئة تدريس

staff photo

أ. هاني خليفة أحمد الرتيمي

السيد هاني خليفة الرتيمي هو محاضر في اللغة الإنجليزية في قسم اللغة الإنجليزية بكلية التربية طرابلس. يرتكز أساس بحثه في مجال تدريب المعلمين والتعليم في حالات الطوارئ ، مع التركيز بشكل خاص على تكنولوجيا التعليم. يقوم السيد هاني بتدريس عدة مقررات في اللغة الإنجليزية لأغراض محددة، واللغة الإنجليزية للأغراض الأكاديمية لطلاب التعليم المهني وطلاب قسم اللغة الإنجليزية. كما نظم السيد هاني أيضًا ورش عمل حول بيئات التعلم الافتراضية VLE للطلاب والأكاديميين والمهنيين في كلية التربية. السيد هاني هو رئيس قسم اللغة الإنجليزية منذ سبتمبر 2017 ، وشغل عدة مناصب قيادية في كلية التربية ، بما في ذلك منسق ضمان الجودة ، ومنسق تكنولوجيا المعلومات والتوثيق ، بالإضافة الى كونه عضو في المجلس العلمي لقسم اللغة الإنجليزية.

منشورات مختارة

بعض المنشورات التي تم نشرها في قسم اللغة الانجليزية

Facebook Games for English Language Learning: What Student-Teachers Say?

This exploratory case study aimed at investigating the studentteachers’ views on using Facebook games for language learning. The participants were 48 student-teachers at the EFL Department of the Faculty of Education at a Libyan public university. They were required to play Facebook games for two weeks and then present their experiences through oral presentations and reflective journals. Data were collected through student-teachers’ presentations and reflective journals. Data were analyzed qualitatively using a thematic inductive approach. Although few student-teachers had negative views, most of the student-teachers had positive views on using Facebook games for learning. They believed that Facebook games teach players following instructions and provide opportunities for language improvement, especially for vocabulary learning. We expect that our findings would provide teachers and practitioners with ideas for classroom research and encourage researchers to conduct further and more rigorous testing on integrating Facebook games into the EFL classroom. arabic 11 English 61
Entisar Elsherif, fatma alhammali ali dreid(2-2021)
Publisher's website

Peer Observation as a Tool of Professional Development

The aim of this exploratory and empirical case study is to investigate the effectiveness of using classroom observation for developing English language teaching skills among teaching assistants in Libyan Universities- Tripoli University. Four teaching assistants and two experienced teachers were randomly chosen for this study. Data was collected through four phases. Phase one: a closed-ended questionnaire was used to find out the teaching assistants‟ current perceptions of teaching skills. Phase two: the participants were engaged in observing experienced teachers. During the third phase, the participants were involved in teaching to be observed by experienced teachers. In the last phase, teaching assistants‟ perceptions were re-examined through the same close-ended questionnaire and through the observation of experienced teachers. This project is guided by the following research questions: how competent are EFL Libyan Teaching Assistants in undergoing teaching? And how effective is the implementation of Peer Observation in developing those Teaching Assistants?. The findings of this study indicate that classroom observation is a useful technique for developing English language teaching skills. arabic 7 English 47
Hani K. Ertemi(2-2019)
Publisher's website

Introducing Slang to English Language Learners

Real life conversations do not include formal spoken interactions all the time; learning to use slang will help convergence, divergence, and maintenance, which constitute speech accommodation theory. Convergence is “accommodation towards the speech of one’s interlocutors” (Meyerhoff, 2006, p. 307). In other words, how individuals are familiarized to each other’s linguistic features during speech. In the case of ELLs, they needed to gain social approval in their new community, which makes convergence occur. They use slang to maintain their social approval and construct their identity. Their convergence is downward convergence since they use slang to belong to their school community arabic 5 English 41
Entisar ALi Hadi Elsherif, Nadia Abdurrahman A. Nsir(1-2021)
Publisher's website