قسم اللغة الانجليزية

المزيد ...

حول قسم اللغة الانجليزية

حقائق حول قسم اللغة الانجليزية

نفتخر بما نقدمه للمجتمع والعالم

17

المنشورات العلمية

27

هيئة التدريس

540

الطلبة

0

الخريجون

البرامج الدراسية

ليسانس في الآداب والتربية
تخصص اللغة الإنجليزية

برنامج قسم اللغة الانجليزية هو اعداد المدرسين الاكفاء والمؤهلين لغويا وتربويا للعمل في مدارس التعليم الاساسي والثانوي الليبية والمدارس الدولية العاملة في ليبيا ورفد قطاعات اخرى في الدولة الليبية مثل وزارة الخارجية والاعلام بأشخاص قادرين على العمل كمترجمين ومصححين لغويين...

التفاصيل

من يعمل بـقسم اللغة الانجليزية

يوجد بـقسم اللغة الانجليزية أكثر من 27 عضو هيئة تدريس

staff photo

أ. يسرى على مقتاح الغنيمى

يسرى الغنيمى هي أحد أعضاء هيئة التدريس بقسم اللغة الانجليزية بكلية التربية طرابلس. تعمل الاستاذة يسرى الغنيمى بجامعة طرابلس كـمحاضر منذ 2010-09-01 . تحاضر فى مجال تخصصها علم اللغة النظرى الذى يشمل الصوتيات والصرف وقواعد اللغة. وبالاضافة الى ذلك تحاضر فى مجال استراتيجيات تدريس اللغة الانجليزية والاشراف على طلبة التربية العملية ومحاضرات فى مجال التقويم والقياس الخاص باللغة الانجليزية. لديها منشورات اختصت بموضوعات التقييم الذاتى للمدرس ، صلاحية امتحانات اللغة الانجليزية و تدريس منهج اللغة الانجليزية فى المدارس العامة.

منشورات مختارة

بعض المنشورات التي تم نشرها في قسم اللغة الانجليزية

Facebook Games for English Language Learning: What Student-Teachers Say?

This exploratory case study aimed at investigating the studentteachers’ views on using Facebook games for language learning. The participants were 48 student-teachers at the EFL Department of the Faculty of Education at a Libyan public university. They were required to play Facebook games for two weeks and then present their experiences through oral presentations and reflective journals. Data were collected through student-teachers’ presentations and reflective journals. Data were analyzed qualitatively using a thematic inductive approach. Although few student-teachers had negative views, most of the student-teachers had positive views on using Facebook games for learning. They believed that Facebook games teach players following instructions and provide opportunities for language improvement, especially for vocabulary learning. We expect that our findings would provide teachers and practitioners with ideas for classroom research and encourage researchers to conduct further and more rigorous testing on integrating Facebook games into the EFL classroom. arabic 11 English 61
Entisar Elsherif, fatma alhammali ali dreid(2-2021)
Publisher's website

Using Blogs in English Language Teaching and Teacher Education Programs

The paper shos how blogs can be used in teacher preparation programs. arabic 9 English 62
Entisar ALi Hadi Elsherif, (1-2014)
Publisher's website

Investigating Language Tests’ Content Validity in Public Schools in Tripoli

Investigating Language Tests’ Content Validity in Public Schools in Tripoli arabic 12 English 65
Yousra Ali Moftah Alghanemi, Fuzia Moh A Elwafi, (1-2020)
Publisher's website