قسم اللغة الانجليزية

المزيد ...

حول قسم اللغة الانجليزية

حقائق حول قسم اللغة الانجليزية

نفتخر بما نقدمه للمجتمع والعالم

14

المنشورات العلمية

27

هيئة التدريس

540

الطلبة

0

الخريجون

أخبار قسم اللغة الانجليزية

2021-09-30 0 0

زيارة رئيس الجامعة للكلية بتاريخ 30-09-2021 واجتماعه برؤساء الأقسام للوقوف على الحالة الراهنة واحتياجات الأقسام العلمية والخدمية بها

عرض التفاصيل
المزيد من الأخبار

البرامج الدراسية

ليسانس في الآداب والتربية
تخصص اللغة الإنجليزية

برنامج قسم اللغة الانجليزية هو اعداد المدرسين الاكفاء والمؤهلين لغويا وتربويا للعمل في مدارس التعليم الاساسي والثانوي الليبية والمدارس الدولية العاملة في ليبيا ورفد قطاعات اخرى في الدولة الليبية مثل وزارة الخارجية والاعلام بأشخاص قادرين على العمل كمترجمين ومصححين لغويين...

التفاصيل

من يعمل بـقسم اللغة الانجليزية

يوجد بـقسم اللغة الانجليزية أكثر من 27 عضو هيئة تدريس

staff photo

أ. هاني خليفة أحمد الرتيمي

السيد هاني خليفة الرتيمي هو محاضر في اللغة الإنجليزية في قسم اللغة الإنجليزية بكلية التربية طرابلس. يرتكز أساس بحثه في مجال تدريب المعلمين والتعليم في حالات الطوارئ ، مع التركيز بشكل خاص على تكنولوجيا التعليم. يقوم السيد هاني بتدريس عدة مقررات في اللغة الإنجليزية لأغراض محددة، واللغة الإنجليزية للأغراض الأكاديمية لطلاب التعليم المهني وطلاب قسم اللغة الإنجليزية. كما نظم السيد هاني أيضًا ورش عمل حول بيئات التعلم الافتراضية VLE للطلاب والأكاديميين والمهنيين في كلية التربية. السيد هاني هو رئيس قسم اللغة الإنجليزية منذ سبتمبر 2017 ، وشغل عدة مناصب قيادية في كلية التربية ، بما في ذلك منسق ضمان الجودة ، ومنسق تكنولوجيا المعلومات والتوثيق ، بالإضافة الى كونه عضو في المجلس العلمي لقسم اللغة الإنجليزية.

منشورات مختارة

بعض المنشورات التي تم نشرها في قسم اللغة الانجليزية

Using Blogs in English Language Teaching and Teacher Education Programs

The paper shos how blogs can be used in teacher preparation programs. arabic 9 English 62
Entisar ALi Hadi Elsherif, (1-2014)
Publisher's website

Teaching Pre-Service Teachers Critical Reading through the Newspapers

This paper discussed the importance of critical reading by discussing how newspaper articles can be used to encourage pre-service teachers to read critically and showing them how to develop learners' critical reading. arabic 8 English 61
Entisar ALi Hadi Elsherif, fatma alhammali ali dreid(1-2014)
Publisher's website

Facebook Games for English Language Learning: What Student-Teachers Say?

This exploratory case study aimed at investigating the student-teachers’ views on using Facebook games for language learning. The participants were 48 student-teachers at the EFL Department of the Faculty of Education at a Libyan public university. They were required to play Facebook games for two weeks and then present their experiences through oral presentations and reflective journals. Data were collected through student-teachers’ presentations and reflective journals. Data were analyzed qualitatively using a thematic inductive approach. Although few student-teachers had negative views, most of the student-teachers had positive views on using Facebook games for learning. They believed that Facebook games teach players following instructions and provide opportunities for language improvement, especially for vocabulary learning. We expect that our findings would provide teachers and practitioners with ideas for classroom research and encourage researchers to conduct further and more rigorous testing on integrating Facebook games into the EFL classroom. arabic 12 English 61
Entisar ALi Hadi Elsherif, fatma alhammali ali dreid(2-2021)
Publisher's website