قسم اللغة الانجليزية
الخريجون
الطلبة
الموظفين
البريد الالكتروني
English
البوابة الالكترونية
جامعتي
English
البوابة الالكترونية
الرئيسية
عن القسم
الرؤية والرسالة والأهداف
دليل قسم اللغة الإنجليزية
البرامج الدراسية
هيئة التدريس
البحث العلمي
كلية اللغات
قسم اللغة الانجليزية
المستودع الرقمي لـقسم اللغة الانجليزية
الكلمات المفتاحية
إختر نوع المنشور
إختر نوع المنشور
مقال في مؤتمر علمي
مقال في مجلة علمية
كتاب
فصل من كتاب
رسالة دكتوراة
رسالة ماجستير
مشروع تخرج بكالوريوس
تقرير علمي
عمل غير منشور
وثيقة
براءة إختراع
القسم او الكلية
جميع الاقسام
';
عرض بنوع المنشور
مقال في مؤتمر علمي (4)
مقال في مجلة علمية (51)
فصل من كتاب (1)
رسالة ماجستير (19)
كتب الأطفال كجسر للتغلب على ازدواجية اللغة: دراسة حالة قصص الأطفال العربية في طرابلس ليبيا
د. هدى علي جمعة المزوغي (12-2023)
جامعة طرابلس, 28(0), الصفحات 103-116.
Learning English Phonetics: Preferences, Attitudes and Expectations of Libyan EFL University Students
Nisreen Al-shredi (12-2023)
Faculty of Languages Journal , 28(28), pp. 168-189.
Applying Van Dijk Model in Analyzing President Joe Biden’s speech on Russia’s Attack on Ukraine. 24/02/2022.
Abdelmonem Mustafa F. Shebani (12-2023)
AL-JAMEAI, 38(0), pp. 27-39.
The Perception of EFL Libyan University Students Towards the Potential Advantages of Phonetic Symbols
Nisreen Al-shredi (9-2023)
International Journal of Linguistics and Translation Studie, 4(4), pp. 16-33.
Common Grammatical syntactic Errors in Tree Diagrams Done by 6th Semester English language Majors at Tripoli university: AnAnalytic study
Suhair saad Faraj Abdussalam (8-2023)
African Journal of Advanced Studies in Humanities and Social Sciences a, 3(2), pp. 854-859.
Optimality Theory and Syntactic constraints in English and Arabic prepositional phrases: A Comparative Analsis
Suhair Saad Faraj Abdussalam (7-2023)
International journal of scientific Research (IJSR), 7(2), pp. 71-83.
The incompatibility of Libyan Teachers of English views and Practice in terms of implementing Communicative Language Teaching in some schools in Tripoli
Fatma SH Ali Abusrewel (6-2023)
كلية الآداب - جامعة طرابلس, , pp. 19-40.
Postgraduate students’ obstacles and hurdles of writing Research Proposals: the case study of The Libyan Academy in Janzour and Faculty of Languages –The University of Tripoli
Fatma SH Ali Abusrewel (6-2023)
كلية الآداب - جامعة طرابلس, 38(23), pp. 19-40.
1
2
3