Department of English Language

More ...

About Department of English Language

Facts about Department of English Language

We are proud of what we offer to the world and the community

5

Publications

14

Academic Staff

193

Students

327

Graduates

Programs

Major English Language

...

Details

Who works at the Department of English Language

Department of English Language has more than 14 academic staff members

staff photo

Dr. ِAhmed M A Alshoushan

أولاً البيانات الشخصية: الاسم أحمد محمد الصغير الشوشان الجنسية ليبي تاريخ الميلاد ـ ومكانه 1965 القره بوللي الوظيفة محاضر جهة العمل جامعة طرابلس/ كلية التربية قصر بن غشير الدرجة الأكاديمية /وتاريخ الحصول عليها الدكتوراة 28\01\2020 البريد الالكتروني othello2015in@gmail.com رقم الهاتف 0911863796 ثانياً المؤهلات العلمية: • الدكتوراة / علم اللغة التطبيقي 2020 • الماجستير / علم اللغة التطبيقي 2008 • الليسانس / اللغة الانجليزية 1999 • دبلوم معلمين عالي / اللغة الانجليزية 1997 • اجازة التدريس الخاصة / اللغة الانجليزية 1986 ثالثاً المناصب العلمية والإدارية: • محاضر مساعد بكلية التربية قصر بن غشير 2010 • رئيس قسم اللغة الانجليزية بكلية التربية قصر بن غشير 2012 • وكيل كلية التربية قصر بن غشير 2013 • عميد كلية التربية قصر بن غشير المكلف 2013 • مدير مكتب الدراسة و الإمتحانات بكلية التربية قصر بن غشير • محاضر بكلية التربية قصر بن غشير 2020 • رئيس قسم اللغة الإنجليزية بكلية التربية قصر بن غشير 2022 حتى الآن رابعأ: الخبرات التدريسية : • من 1986 حتى 1991 مدرس مواد عامة بمدرسة الحدادة الإبتدائية / القره بوللي • من 1992 حتى 1995 مدرس لغة إنجليزية بمدرسة المتنبي الإعدادية / القره بوللي • من 1997 حتى 2010 مدرس لغة إنجليزية بثانوية القره بوللي المركزية • من 2010 حتى 2014 مساعد محاضر بكلية التربية قصر بن غشير • من 1998 حتى 2013 متعاون مع العديد من الكليات في القطاعين الخاص و العام خامسا المقررات الدراسية التي تم تدريسها للمرحلة الجامعية : • لغويات • قواعد • علم الاصوات • صوتيات • محادثة • علم لغة نظري • علم لغة تطبيقي • كتابة • كتابة ابداعية • استماع • أدب إنجليزي • إشراف على مشاريع التخرج • إشراف على التربية العملية سادساً : المقررات الدراسية التي تم تدريسها لمرحلة الدراسات العليا : • لا توجد سابعاً :الأبحاث المنشورة والرسائل : • Designing an Activity-based Training course in spoken English for in-service teachers of secondary schools in Libya- A need-based analysis • Evaluating the effectiveness of the teachers` guide in teaching Third-year life science secondary school students textbook • Pedagogical Implications of EFL Writing: A Study of Issues and Challenges • Factors Affecting Learning and Teaching of Spoken English as a Second Language in Libya Using a Case of Tripoli ثامناً : المناشط الثقافية والاجتماعية والعلمية وعضوية اللجان : • إدارة ملف التعليم بمدينة القره بوللي 2011

Publications

Some of publications in Department of English Language

Techniques and Strategies of Teaching Reading Skills at Secondary Level: An Applicative Approach

Abstract: Traditional teaching practices and classroom do not promote many opportunities for the students to participate in the classroom or speak in the classroom rather they are like one way traffic. The teacher plays an active role and teaches deductively throughout the course. It is regarded as the silent skills which can be learned automatically by the students. But the reality is reading is one of the important receptive skills of the language which enables students to learn or acquire other important skills of the language. It is like the soul of the language which fills the entire body with positive energy. So it is equally important to understand the importance of the reading skills in teaching and learning and develop the techniques and strategies of pedagogy which will make the learning process easier. Strategies are often applied by the teachers and used by the learners to obtain the intended meaning of the text which they read. The paper intends to promote a practical application of classroom pedagogy to teach reading skills using activity-based teaching. It also emphasizes how different strategies of teaching reading and techniques can be used or utilized in teaching through different activities. Key Words: Reading skills, Strategies, Techniques, Activities based teaching arabic 13 English 83
Hussein Faraj Abdulnabi Albozeidi(1-2019)
Publisher's website

Pedagogical Implications of EFL Writing: A Study of Issues and Challenges

Abstract Teaching writing skills in EFL classroom is a challenging phenomenon because writing is considered as the most difficult skills of language among all the four skills. Teachers across the world apply different strategies and techniques of teaching writing in the classroom pedagogy. EFL students find writing as one of the most difficult skills to learn while native speakers overcome their problems over the period of time. It happens because native speakers use English more on a daily basis whereas the non-native learners do not find an opportunity to use language in their everyday life. Writing as a process is a collection of ideas and opinions about what has to be written and the most important things to take care is that the readers of the written texts. Writing is both mental and physical exercise because it is an amalgamation of cognitive and physical skills. Writing skills depends upon the balance between cognitive and physical skills that how a learner is connecting their ideas and representing orthographically. If one has the competence of the balance between the sounds and words of the target language then it is easier to produce accurate and appropriate texts. This paper aims to explore the problems and issues of teaching writing and what causes poor performance of EFL learners in writing skills. It also aims to develop a kind of module for EFL teachers which can actually help them to learn how to teach writing skills. Key Words: Writing Skills, Cognitive, Pedagogy, Revision, Proof-Reading
Ahmed M A Alshoushan(1-2022)
Publisher's website

Non-equivalence at word level

لكل عملية ترجمة هدف أو عدة أهداف محددة , غير أن الهدف الأساسي والرئيسي للترجمة هو عملها كحلقة وصل بين الناس بمختلف ألسنتهم وثقافاتهم . ومن هذا المنطلق تعد الترجمة مهمة ليست بيسيرة كما يظن الكثير من الطلاب , وللشروع في عملية ترجمة ما , عادة لا يعير الطلاب الكثير من الاهتمام للكلمة التي تعتبر اصغر وحدة ترجمة , كيف تترجم وكيف يمكن إيجاد مكافئ لغوي سليم لها ليتم استخدامه في اللغة المستهدفة وما نوع الإستراتيجية المستخدمة لترجمتها لصنع السياق والمعنى المفهوم والواضح من اللغة الأم إلى اللغة المستهدفة . هذه الدراسة ستسلط الضوء على مشكلة عدم التكافؤ على مستوى الكلمة التي يواجهها طلاب الفصل الخامس والسادس في قسم اللغة الإنجليزية / كلية التربية قصر بن غشير - جامعة طرابلس عند الترجمة من العربية إلى الإنجليزية. كما تسلط الضوء أيضا على الاستراتيجيات التي يستخدمها المترجمين المحترفين للتغلب على مثل هذه المشكلات .. arabic 4 English 25
walid alnouri mohamed suisi(6-2019)
Publisher's website