Department of Mathematics

More ...

About Department of Mathematics

Facts about Department of Mathematics

We are proud of what we offer to the world and the community

6

Publications

9

Academic Staff

122

Students

0

Graduates

Programs

No Translation Found
Major No Translation Found

No Translation Found...

Details

Who works at the Department of Mathematics

Department of Mathematics has more than 9 academic staff members

staff photo

Mr. NAGEMEDDIN TAHER ABOUBAKER FATHALI

نجم الدين الفتحلي هو احد اعضاء هيئة التدريس بقسم الرياضيات بكلية التربية طرابلس. يعمل السيد نجم الدين الفتحلي بجامعة طرابلس كعضو هيئة تدريس منذ 1995

Publications

Some of publications in Department of Mathematics

واقع برنامج التربية العملية بكلية التربية طرابلس من وجهة نظر الطلاب / المعلمين

تأتي هذه الدراسة للتعرف على واقع برنامج التربية العملية بكلية التربية طرابلس من وجهة نظر الطلاب/ المعلمين للوقوف على جوانب القوة والضعف فيه. arabic 143 English 0
د. محمد احمد عسكر(12-2014)
Publisher's website

مستوى الكفايات التدريسية لمعلمات رياض الأطفال العامة بمدينة طرابلس

قد كشفت بعض الـدراسات التربوية عن " أن المعلم لا يستطيع أن يقود العملية التعليمية وتطوير مادتها، وطرق تدريسها لمسايرة التطور السريع في ميدان المعرفة، وتنفيذ المهمة الموكلة إليه إلا إذا تمكن من مجموعة من الكفايات التدريسية الأساسية". من بين هذه الكفايات التدريسية التي يجب أن يكون المعلم متمكنا منها التخطيط للدرس وإدارة الصف وبعض السمات الشخصية وبعض الكفايات الأخرى. تعتبر مرحلة ما قبل المدرسة (رياض الأطفال) مـن المراحل المهمة التي تتطلب مـن المدرس أن يبذل قصار جهده لتوصيل المعارف والمعلومات الأساسية، ويجب أن يكون على مستوى عال من تلك الكفايات التدريسية. تهدف الدراسة للتعرف على مستوى الكفايات التدريسية لمعلمات (رياض الأطفال) مرحلة ما قبل المدرسة. arabic 124 English 0
أ. زهرة أبوبكر الحمال, أ. سعاد ميلاد الصيد(1-2011)
Publisher's website

Fostering Quality in the Graduation Research Project at the Libyan Faculties of Education: Libyan Teacher-Educators’ Perspectives

One of the Libyan Faculty of Education exit requirements is the graduation research project. Review of the current literature shows that there exists a dearth of literature on the quality of the graduation project in the Libyan context. To address this shortcoming, the present study investigated the opinions of the faculty members of the Faculties of Education at various Libyan public universities on achieving quality standards in the graduation research projects. The design of the study was exploratory sequential mixed methods as we gathered both quantitative and qualitative data to get accurate and detailed picture of the Libyan teacher-educators’ views on fostering quality in the graduation research project. The context of the study is the Faculties of Education at eight Libyan universities. The participants were 62 Libyan teacher-educators who were faculty members at the Libyan Faculties of Education. Data were collected through documents, questionnaires, and follow up interviews. The results showed that the participants’ views were opposite to the document analysis and revealed that the participants were not sure whether the regulations covered all the points related to the graduation research projects, so they preferred to be neutral. They also perceived several factors as the issues that hindered the quality of the graduation research projects. The participants suggestions as ways of fostering quality in the graduation research projects included achieving quality by following the quality standards described by the quality assurance department among other suggestions. arabic 21 English 111
Entisar ALi Hadi Elsherif, FUZIA AHMED MOFTAH ELHSAN(3-2021)
Publisher's website