faculty of Education Tripoli

More ...

About faculty of Education Tripoli

The Faculty of Education - Tripoli is one of the oldest faculties of the University of Tripoli. It was replaced by the Higher Institutes for Teacher Education in 1998-1999. However, in 2004/2005, Faculties of Teacher Preparation were established in various Libyan universities. Further, in 2008-2009, it was renamed to be the College of Education - Tripoli, to return to what it was, a long-standing educational monument under the name of Faculty of Education - Tripoli.

It dates back to the mid-sixties of the last century, that is, nearly a century, as it was established under the name of the Higher Teachers College in conjunction with the UNESCO in 1965 and the UNESCO ensured the provision of a number of experts to the college. In 1967, the Faculty joined the Libyan University at that time. In 1970, it was decided to change its name to become the College of Education. The College of Education moved to several places in the city of Tripoli throughout its long history.

Facts about faculty of Education Tripoli

We are proud of what we offer to the world and the community

65

Publications

147

Academic Staff

2790

Students

0

Graduates

Programs

Major

...

Details
Major

...

Details
Major

...

Details

Who works at the faculty of Education Tripoli

faculty of Education Tripoli has more than 147 academic staff members

staff photo

Dr. Nagat Ahmed Omer Elgadi

نجاة القاضي هي احد اعضاء هيئة التدريس بقسم المرحلة العامة بكلية التربية طرابلس. تعمل السيدة نجاة القاضي بجامعة طرابلس كـاستاذ مشارك منذ2000 ولها العديد من المنشورات العلمية في مجال تخصصها

Publications

Some of publications in faculty of Education Tripoli

Spectrophotometric determination of iron in dietary supplements in Libyan market

In most cases dietary supplements especially in Libya are consumed without prescriptions and the public has very limited any awareness of their health risk. The lack of quality control on numerous brands of dietary supplements in pharmacies of Libya today may result in a serious health problem. The aim of this study is to determine the iron content using a fast and accurate method for quality control of some imported dietary supplements, based on spectrophotometric measurement of iron after complexation with 1, 10-phenanthroline in an acidic medium. Eight types of vitamin supplementary tablets were randomly collected from the Libyan market and analyzed for the iron content. The analysis showed an average value of 61mg Fe/pill for the range of 40.07-112.63 mg Fe/pill. Results showed that 75% of the samples were lower in iron content than that recorded on the dietary products. arabic 9 English 71
ezuldeen mohammed abraheem aboushalloua(1-2020)
Publisher's website

الخدمات والتكنولوجيا المساندة لذوي العوق البصري (Support services and assistive technology for people with visual Impairments)

هدف هذا البحث إلى التعرف على الخدمات والتكنولوجيا المساندة لذوي العوق البصري، وقد استخدمت الباحثة المنهج الوصفي وعرضت من خلال محاور البحث خدمات المساندة للمكفوفين وعينة من التكنولوجية الحديثة في مجال التواصل والحصول على المعلومات كذلك في مجال التعرف والتنقل (Orientation and Mobility) وأوصت بجملة من التوصيات وطرحت بعض المقترحات نذكر منها : 1) العمل على تغيير ردود أفعال وتوجهات المجتمع السلبية تجاه ذوي الاحتياجات الخاصة. 2) الرفع من مستوى الخدمات الإرشادية المساندة التي من شأنها مساعدته ورعايته وتوجيه نموه نفسياً وتربوياً ومهنيا وأسرياً .3)، تشجيع ذوي العوق البصري وتدريبهم على استخدام معينات الاتصال والتنقل التي تناسب ظروفهم وتتماشي مع حالتهم ودرجة العوق لديهم، وتذليل العقبات والصعوبات في البيئة المحيطة بهم حتى يتمكنوا من استعمالها.4)، الاهتمام بتأهيل وتدريب معلمي التربية الخاصة على تطبيقات التكنولوجيا الحديثة قبل وأثناء الخدمة.5)، التوجه نحو التطوير المستمر لمناهج إعداد معلمي التربية الخاصة بحيث تتضمن كل جديد وحديث في مجال تكنولوجيا ذوي الاحتياجات الخاصة والخدمات المساندة.5)، العمل على استجلاب ما يستحدث في مجال تكنولوجيا الإعاقة وإقامة دورات تدريبية على تطبيقاتها لمعلمي الفئات الخاصة.6)، تشجيع الخبراء العرب في مجال الحاسوب والبرمجيات على تصميم برامج عربية مساندة تتماشى مع البيئة العربية.7)، تهيئة المدراس العادية لاستيعاب الفئات الخاصة القادرة على التعلم وتوفير الوسائل والتقنيات وغرف المصادر من اجل إنجاح عملية الدمج.8)، أخيراً: إن هذه الوسائل التكنولوجية مهمة؛ ولكن الأهم منها هو التقييم لحاجة المعاق وإيجاد خطط تعليمية فردية. arabic 101 English 67
مسعودة مفتاح أحمد عبدالرحمن(3-2014)
Publisher's website

Utilization of 2-ylidene-4-Thiazolidinones in the synthesis of heterocyclic compounds Part3:synthesis and in vitro Antibacterial activity Evaluation of rhienopyrimidinone Derivatives

تقدير الفاعلية ضد البكتيريا لبعض المركبات العضوية arabic 23 English 160
Asma O.A. jebril (3-2019)
Publisher's website

faculty of Education Tripoli in photos

faculty of Education Tripoli Albums