Department of English Language

More ...

About Department of English Language

Facts about Department of English Language

We are proud of what we offer to the world and the community

17

Publications

61

Academic Staff

2154

Students

0

Graduates

Department of English Language Announcements

2022-11-28
2022-09-21
More Annuncements

Programs

Major

...

Details
Major

...

Details
Major

...

Details

Who works at the Department of English Language

Department of English Language has more than 61 academic staff members

staff photo

Mr. Najah Abdulsalam Mohamed Eljadedi

نجاح الجديدي هي احد اعضاء هيئة التدريس بقسم اللغة الانجليزية بكلية اللغات. تعمل السيدة نجاح الجديدي بجامعة طرابلس كـمحاضر مساعد منذ 2015-03-28 ولها العديد من المنشورات العلمية في مجال تخصصها

Publications

Some of publications in Department of English Language

Rethinking Teaching Approaches to Creative Writing as a Means of Enhancing English Proficiency of Libyan University Students

يتتبع البحث نشأة الكتابة الابداعية والم ا رحل التي مرت بها والم ا رحل المقبلة التي تحتاجها حتى تصبح مادة إعتيادية لها كيانها المستقل وتخصصها المتفرد. كما ناقش البحث وضع الطلاب الد ا رسي بجامعة ط ا ربلس، كلية اللغات بقسم اللغة الانجليزية والمشاكل التي تواجههم والصعوبات التي تعترضهم أثناء د ا رسة مادة الكتابة الإبداعية والتي يرى الكثيرون منهم أنها صعبة بل ومستحيلة التعلم لأسباب عديدة منها الأكاديمي، البحث الإجتماعي والظروف البيئية غير الملائمة والإنقطاع عن الد ا رسة لشهور طويلة. وخلص البحث ان هذه المادة ليست مستحيلة التعلم إذا توفرت الظروف المناسبة لتعلمها بفاعلية وأن الطلاب الليبين ليسوا إستنثناء إذا ما توفر المناخ المناسب لتدريس المادة والأستاذ القدير والطالب المجد.
Ibtesam Ibrahim A Aldradi(4-2022)
Publisher's website

The Use of Translation as a Strategy in Learning English as a Foreign Language among Libyan University Students: Case Study on Students at English Department at the University of Tripoli

The use of translation in language learning has been controversially discussed. Studies in this respect are rooted in divergent opinions, where some support the use of translation and others encourage its absence. This study explores the use of translation as a strategy in learning English by undergraduate students at the English Language Department at the University of Tripoli in Libya. The study adopts the Inventory for Translation as a Learning Strategy to gain understanding of the use of translation in learning English by Libyan students majoring English. A number of 60 students were surveyed using a questionnaire to see if translation is a strategy they recourse to in learning English language skills. Although students are sometimes discouraged to use translation in classrooms, the results show that students tend to use translation in acquiring and developing their language skills. The data indicate that there is a correlation between learners’ proficiency level and their use of translation as a strategy.
Hamza Ethelb, Hana Ammar Abdullah Alghariani(1-2020)
Publisher's website

English and Arabic word formation

مقارنة ميزان الصرف العربي بكيفية صنع و انتاج الكلمات في اللغة الانجليزية
Nadia Tuati(7-2016)
Publisher's website

Documents you Need