كلية التربية قصر بن غشير

المزيد ...

حول كلية التربية قصر بن غشير

 كلية التربية هي إحدى كليات جامعة طرابلس وتقع ضمن نطاق بلدية قصر بن غشير، وتغطي هذه الكلية حاجة البلدية من المعلمين في مختلف التخصصات العلمية، وذلك بموجب قرار أمين اللجنة الشعبية العامة سابقا رقم (1386) لسنة 1996م تم إنشاء المعهد العالي لإعداد المعلمين قصر بن غشير، و يهدف إلى إعداد الخريجين من المعلمين الذين تحتاجهم مؤسسات التعليم الأساسي والمتوسط من حملة الشهادة الثانوية العامة، وأصدرت اللجنة الشعبية العامة سابقا قرارها رقم (118) لسنة 2004م بشأن ضم المعاهد العليا للجامعات وتسميتها بكليات إعداد المعلمين وكان من ضمنها المعهد العالي لإعداد المعلمين قصر بن غشير وتم انضمامه لجامعة طرابلس ليصبح كلية إعداد المعلمين، وبناءً على قرار اللجنة الشعبية بالجامعة سابقا رقم (55) لسنة 2009م بشأن تسمية كليات إعداد المعلمين بكليات التربية ومنها كلية التربية قصر بن غشير، كان في مقدمة أهدافها العمل على إعداد المعلمين علميا ومهنيا في كافة التخصصات العلمية لسد حاجة مدارس بلدية قصر بن غشير.

 

حقائق حول كلية التربية قصر بن غشير

نفتخر بما نقدمه للمجتمع والعالم

10

المنشورات العلمية

109

هيئة التدريس

1906

الطلبة

0

الخريجون

أخبار كلية التربية قصر بن غشير

2021-08-25 568 0

اللهم صل وسلم على سيدنا محمدالاربعاء الموافق 25/اغسطس-2021م افتتاح فاعليات اليوم الاول للمؤتمر العلمي الثاني لكلية التربية قصر بن غشير.بالتعاون مع مركز البحوث والاستشارات والتدريب.

عرض التفاصيل
المزيد من الأخبار

من يعمل بـكلية التربية قصر بن غشير

يوجد بـكلية التربية قصر بن غشير أكثر من 109 عضو هيئة تدريس

staff photo

أ. وليد النوري محمد سويسي

أبوالحسن هو احد اعضاء هيئة التدريس بقسم اللغة الانجليزية بكلية التربية قصر بن غشير. يعمل السيد أبوالحسن بجامعة طرابلس كـمحاضر مساعد منذ 2015-05-25 وله العديد من المنشورات العلمية في مجال تخصصه

منشورات مختارة

بعض المنشورات التي تم نشرها في كلية التربية قصر بن غشير

Bay Leaves have Antimicrobial and Antioxidant Activities

Abstract Background: Bay, Laurus nobilis L is a native plant and is one of the most frequently used cooking spices. The dry Bay leaves are used to treat several digestive problems with anticonvulsive, narcotic and antibacterial properties. Thus, this study was aimed to investigate the in-vitro antimicrobial and antioxidant activities of different extracts of Bay leaves. Methods: The dried Bay leaves were extracted sequentially with n-hexane, dichloromethane and methanol by Soxhlet apparatus. The extracts were concentrated and evaluated for antimicrobial activity against Staphylococcus aureus, Pseudomonas aeroginosa, E. coli and Candida albicans using well diffusion method to determine the diameter of zone of inhibition. Also, Bay leaves extracts were evaluated for antioxidant activity using qualitative DPPH assay. Results: The findings of antimicrobial assay showed that methanolic extract of Bay leaves has an antibacterial activity against Staphylococcus aureus with zone of inhibition of 18 ± 0.8 mm, which is higher than phenol inhibition zone (10 ± 1.0 mm) whereas, no antibacterial inhibition against other tested bacteria was detected. The dichloromethane extracts inhibited E. coli growth with zone of inhibition of 14 ± 0.6 mm and with Staphylococcus aureus of 18 ± 0.8 mm, while, the n-hexane extract has no antibacterial activity with all of the tested organisms. However, all of Bay leaves extracts displayed no antifungal effect on Candida albicans. In terms of antioxidant activity, all of Bay leaves extracts exhibited antioxidant activity, but the methanolic extract displayed the most prominent level. Conclusion: The bay leaves extracts have antibacterial and antioxidant activity and further investigations to assess these effects are recommended. arabic 6 English 50
Algabri So, Awatf Mohammed Ahmed Abadi, Basma Mohamed K Doro, Mahmud Shibah , Salem Al monder (8-2018)
Publisher's website

The Effect Of Dietary Aflatoxin on Local Domestic Ducks

تأثير إضافة السموم الفطرية على البط المحلى arabic 8 English 47
Fadwa Fathi abdulla ben Taher, (12-2015)
Publisher's website

Wilhelm's Strategies and Teaching of English at the Secondary Level in Libya: A Prescriptive Approach Regarding Reading Skills

Libya is a 3rd world country which faces a lot of challenges in giving required resources and ideal environment for the effective learning and teaching, especially that of English language,although, the Libyan Government has taken lot of efforts for effective teaching, reading and learning. The most important skill for learning a language is by reading, which has focused the attention for teachers, researchers, pedagogues, teacher training and foreign language professionals in the recent times. Reading is very important in learning and mastering any foreign language. Skills are the stepping stone for effective English competence among the students. In Libya, the learner faces many difficulties to learn and master the foreign language like English, especially reading comprehension skill. Libyan students have negative attitudes in learning English language since they face many difficulties in comprehension skills. In such cases, the teaching method and material adopted by the teacher is very important for the students. The teachers using various motivational methods and different learning strategies play a crucial role in coaching reading skills among the students. This paper aims to study and to identify: 1. The problems that teachers face while teaching reading skills to the students at the secondary school level in Libya, with respect to their teaching reading skills 2. The recent developments in teaching reading skills at the secondary school level. 3. To understand how the knowledge and effective utilization of reading strategies be demonstrated. 4. To suggest recommendations to improve the present condition of teaching reading skills. arabic 19 English 107
Hussein Faraj Abdulnabi Albozeidi(2-2018)
Publisher's website

كلية التربية قصر بن غشير في صور

الالبومات الخاصة بفعاليات كلية التربية قصر بن غشير