كلية التربية قصر بن غشير

المزيد ...

حول كلية التربية قصر بن غشير

 كلية التربية هي إحدى كليات جامعة طرابلس وتقع ضمن نطاق بلدية قصر بن غشير، وتغطي هذه الكلية حاجة البلدية من المعلمين في مختلف التخصصات العلمية، وذلك بموجب قرار أمين اللجنة الشعبية العامة سابقا رقم (1386) لسنة 1996م تم إنشاء المعهد العالي لإعداد المعلمين قصر بن غشير، و يهدف إلى إعداد الخريجين من المعلمين الذين تحتاجهم مؤسسات التعليم الأساسي والمتوسط من حملة الشهادة الثانوية العامة، وأصدرت اللجنة الشعبية العامة سابقا قرارها رقم (118) لسنة 2004م بشأن ضم المعاهد العليا للجامعات وتسميتها بكليات إعداد المعلمين وكان من ضمنها المعهد العالي لإعداد المعلمين قصر بن غشير وتم انضمامه لجامعة طرابلس ليصبح كلية إعداد المعلمين، وبناءً على قرار اللجنة الشعبية بالجامعة سابقا رقم (55) لسنة 2009م بشأن تسمية كليات إعداد المعلمين بكليات التربية ومنها كلية التربية قصر بن غشير، كان في مقدمة أهدافها العمل على إعداد المعلمين علميا ومهنيا في كافة التخصصات العلمية لسد حاجة مدارس بلدية قصر بن غشير.

 

حقائق حول كلية التربية قصر بن غشير

نفتخر بما نقدمه للمجتمع والعالم

33

المنشورات العلمية

177

هيئة التدريس

1906

الطلبة

0

الخريجون

البرامج الدراسية

قسم الاحياء
تخصص قسم الاحياء

...

التفاصيل
قسم الجغرافيا
تخصص الجغرافيا

أنشىء قسم الجغرافيا سنة 2004 بالمعهد العالي لأعداد المعلمين قصر بن غشير ، الذي تم ضمة...

التفاصيل
بكالوريوس علوم وتربية في الرياضيات
تخصص قسم الرياضيات

يعتبر قسم الرياضيات أحد الأقسام العلمية بكلية التربية قصر بن غشير وهي إحدى كليات جامعة...

التفاصيل

من يعمل بـكلية التربية قصر بن غشير

يوجد بـكلية التربية قصر بن غشير أكثر من 177 عضو هيئة تدريس

staff photo

د. نوري امعمر مفتاح إمحمد

منشورات مختارة

بعض المنشورات التي تم نشرها في كلية التربية قصر بن غشير

Study of MoO3 doping effect on linear and Non-linear optical properties of Cellulose acetate (CA) films

The goal of this study was to investigate the optical properties of the prepared CA-MoO3 nanocomposites films. CA has been chosen as a host matrix and then doped with MoO3 with different concentrations (2.5, 5, 10 and 15wt. %) of MoO3 by using casting procedure. CA-MoO3 films were characterized by UV-Visible spectrophotometer within the wavelength range of 200 nm-800 nm. The Linear optical parameters (transmission (T), extinction coefficient (K), reflectance (R), refractive index (n), real (ε1) and imaginary (ε2) part of the dielectric constant and optical conductivity (σopt)) of CA-MoO3 films were obtained from absorption spectra. The volume (VELF) and surface (SELF) energy loss function of CAMoO3 films were obtained by complex dielectric constant. The Dispersion parameters (dispersion energy (Ed), oscillation energy (E0), static dielectric constant (ε0) and static refractive index (n0)) were calculated using theoretical Wemple-DiDomenico model. The nonlinear optical susceptibility x(1), x(3) and nonlinear refractive index n2 were evaluated from the linear optical parameters using semiempirical relation. The results show that the Linear and nonlinear optical parameters change with the increase of molybdenum trioxide concentration, where, the transmittance, oscillator energy, the volume (VELF) and surface (SELF) energy loss decreases with the increase of MoO3 concentration.
Mohamed Abu. Hamza, Saad E. Sharada(8-2022)
Publisher's website

Wilhelm's Strategies and Teaching of English at the Secondary Level in Libya: A Prescriptive Approach Regarding Reading Skills

Libya is a 3rd world country which faces a lot of challenges in giving required resources and ideal environment for the effective learning and teaching, especially that of English language,although, the Libyan Government has taken lot of efforts for effective teaching, reading and learning. The most important skill for learning a language is by reading, which has focused the attention for teachers, researchers, pedagogues, teacher training and foreign language professionals in the recent times. Reading is very important in learning and mastering any foreign language. Skills are the stepping stone for effective English competence among the students. In Libya, the learner faces many difficulties to learn and master the foreign language like English, especially reading comprehension skill. Libyan students have negative attitudes in learning English language since they face many difficulties in comprehension skills. In such cases, the teaching method and material adopted by the teacher is very important for the students. The teachers using various motivational methods and different learning strategies play a crucial role in coaching reading skills among the students. This paper aims to study and to identify: 1. The problems that teachers face while teaching reading skills to the students at the secondary school level in Libya, with respect to their teaching reading skills 2. The recent developments in teaching reading skills at the secondary school level. 3. To understand how the knowledge and effective utilization of reading strategies be demonstrated. 4. To suggest recommendations to improve the present condition of teaching reading skills. arabic 19 English 107
Hussein Faraj Abdulnabi Albozeidi(2-2018)
Publisher's website

factorisation of special matrices LU , LLT and LDLT

In this research the main points of the factorisation of special matrices LU, matrices, and how to computed, matrices and how it works by MATLAB, will be discussed. And how the special matrices works on a number of examples with useful results will illustrated. And finally a summary will be confirmed
Asma abubaker Ali oun (4-2022)
Publisher's website

كلية التربية قصر بن غشير في صور

الالبومات الخاصة بفعاليات كلية التربية قصر بن غشير