faculty of Education Janzour

More ...

About faculty of Education Janzour

The Faculty of Education – Janzour has two buildings. One is for administrative uses, the other is for teaching and includes offices for staff. It has two halls that are used for conferences, activities and events that are held by students and staff of the Faculty.

Facts about faculty of Education Janzour

We are proud of what we offer to the world and the community

26

Publications

112

Academic Staff

7187

Students

0

Graduates

Who works at the faculty of Education Janzour

faculty of Education Janzour has more than 112 academic staff members

staff photo

Dr. mohammed sadeg salem alkhazmy

محمد الخازمي هو احد اعضاء هيئة التدريس بقسم اللغة العربية بكلية التربية جنزور. يعمل السيد محمد الخازمي بجامعة طرابلس كـاستاذ مساعد منذ 2015-12-31 وله العديد من المنشورات العلمية في مجال تخصصه

Publications

Some of publications in faculty of Education Janzour

Strategies towards the Implementation of Blended Learning in Engineering Education

Blended learning is widely adopted as an effective approach to develop the traditional teaching style, and to fulfill the satisfaction of learners, students, and institutions. Therefore, this paper discusses the effectiveness of blended learning with learning management systems (LMS) implications in higher engineering education. Blended learning concepts, components, and challenges are discussed, as well as strategies of implementation are introduced.
• Osama Terfas(1-2021)
Publisher's website

السيرة الذاتية الشعرية (مدخل نظري)

بحث يُعنى بتأصيل السيرة الذاتية التي خلدها الشعراء في قصائدهم متجاوزين النثر، معتمدين على النص الشعري بما فيه من كثافة ووحدة وإشارات ، خصائص سيرة الشعر نوع فريد تشمله هذه الدراسة.
محمد الصادق سالم الخازمي(7-2017)
Publisher's website

الأدب الرقمي . مفاهيم وتطبيقات

كان من نتائج التحولات الكبرى للتقنية الحديثة ؛ إحداث تحولات عميقة في مجالات الحياة كافة ، ومن بينها التأليف الإبداعي ، فقد أحدثت ثورة المعلوماتية مزواجة بين الأدب والتكنولوجيا، وترتب عن ذك تغير في أنماط التفكير الإبداعي ، وظهور عدد من الأجناس الأدبية والأشكال المستحدثة والمصطلحات الجديدة . وانطلاقا من ضرورة مواكبة مايجرى على الساحة ، من مظاهر التراكم الإبداعي والنقدي، ورصدها وتصنيفها واستيعابها وإحاطتها بالدراسة وبحث أسبابها ومظاهرها وأساليب تقييمها إثراء الدراسات الفكرية والنقدية والبحثية حولها ؛ فقد بات لزاما على الباحثين والدارسين ، خوض غمار هذا الواقع، والانخراط الواعي المعزز بالرؤى الواضحة والتصورات الشاملة، مع استعداد لامتلاك الأدوات والتقنيات والوسائل الحديثة واحتوائها والتفاعل معها . ومن شأن ذلك كله المشاركة الفعالة في ضبط هذه الظواهر، وتقنينها وتوطينها وتوجيهها وتوظيفها في تطوير عناصر العمل الإبداعي من المبدع الى القارئ الى النص ،ثم نشر الوعي بها وحسن استخدامها والترتيب الشامل لها ؛ بتهيئة البيئة الملائمة ورصدها وتطويرها ،لإكسابها مشروعية التداول الآمن بعيدا عن المزالق والتبعات التي تترتب عنها. - الكلمات المفتاحية : الأدب ، الرقمي ، التفاعلي ، التكنولوجي .
خديجة احمد البدوي(12-2021)
Publisher's website

Journals

Journals published by faculty of Education Janzour