1. Recognize the concepts, terminology and structure of the skin. |
2. Determines the structure and functions of muscles . |
3. Enumerates the structure and functions of the skeletal system and determines the importance of the sense organs. |
4. The diagram shows the structure of the digestive system and the nervous system. |
5. It explains the structure, functions and importance of the circulatory system of the animal . |
6. Distinguish between the respiratory system and the digestive system. |
7. Compare the excretory and reproductive systems in structure and function |
Teaching and learning methods
1. Theoretical lectures. ( Power point )
2. Sample processing. Slides
3. Oral questions .
4. Laboratory activities and examination of samples.
Methods of assessments
طرق تقويم الطلاب في هذا المقرر: (العمل الفصلي 40٪ والنهائي 60٪).
العمل الفصلي: مقسم بين امتحانات نصية كتابية وواجبات ومهام
المحتويات الرئيسية للدورة |
||
قراءات / مراجع / ملاحظات |
الإسبوع |
المحتوى (الموضوع) في الأسبوع |
معمل |
1 |
دراسة الجلد. |
معمل |
2 |
دراسة العضلات . |
معمل |
3 |
نظام الهيكل العظمي |
معمل |
4 |
الجهاز الهضمي |
|
5 |
أول امتحان نصفي |
معمل |
6 |
الجهاز الدوري للحيوان |
معمل |
7 |
تنفسي |
معمل |
8 |
الجهاز الإخراجي |
|
9 |
الامتحان النصفي الثاني |
معمل |
10 |
الجهاز العصبي |
معمل |
11 |
الإنجاب |
معمل |
12 |
أعضاء الحواس الخمسة. |
معمل |
13 |
أعضاء الحواس الخمسة. |
|
14 |
إمتحان نهائي |
Molecular and cell biologyMcGraw Hill.Kenneth Saladin